Het overlijden van een familielid of een dierbare is een droevige gebeurtenis in iemands leven . De CD&V-fractie vraagt respect om sereen afscheid te kunnen nemen op de rustplaats van de overledenen.

Bij een begrafenis en bijzetting van een urne onlangs op de begraafplaats in Watervliet  stonden de mensen rondom dit columbarium. Wat opvalt is dat de ruimte er rond slecht onderhouden is. Er groeit onkruid tussen de steentjes, er liggen achtergelaten ornamenten van bloemstukken, er staan opgedroogde resten van planten en dat geeft een bijzonder onrespectvolle indruk naar de overleden en wie het kerkhof bezoekt. Raadslid Bart Van de Keere kaartte dit aan de gemeenteraad.

De kerkfabriek van Watervliet heeft in het restauratiedossier gezorgd dat het houtwerk overal aan de kerk een beurt kreeg en er mooi bij ligt. Het dodenhuisje waarvoor de gemeente verantwoordelijk is ligt er lamentabel bij. De deuren en ramen staan er afgebladerd bij en hebben in jaren geen likje verf gekregen.

De CD&V-fracie vroeg bij monde van raadslid Bart Van de Keere om nog dit jaar een schilderfirma aan te spreken en het schilderwerk op een stielkundige wijze uit te laten voeren en na te zien of het houtwerk door de verwaarlozing niet is aangetast. De bevoegde schepen stemde dit echter weg met de woorden “Het is toch maar een berghok en dat moet niet geschilderd worden”.