Robert Maenhout

Lid OCMW-raad

Robert Maenhout werd in 1948 geboren in Sint-Jan-in-Eremo, Oost-Vlaanderen in een gezin met 7 zonen. Na zijn legerdienst en met een diploma van garagist op zak werkte hij eerst 11 jaar als werknemer in het onderhouden van landbouwmachines + personenwagens en was hij daarna gedurende 37 jaar zelfstandig garagehouder, met zijn vrouw Jenny als hulp in de administratie. In die periode zette hij zich ook in voor de gemeenschap als voorzitter van het feestcomité Sint-Jan-Bentille, ondervoorzitter van de Fanfare Nooit Gedacht, lid van de Landelijke Gilde Sint-Jan-Bentille en het Davidsfonds groot Sint-Laureins.
    Nu hij met pensioen is, wil hij zich nog steeds ten dienste stellen van de mensen en net als vroeger  iedereen rondom zich helpen waar mogelijk. Naast zijn vroegere functies is hij nu ook nog CD&V raadslid van het OCMW Sint-Laureins en  ondervoorzitter van de Nationale Strijdersbond groot Sint-Laureins.