Franky Cornelis

Kandidaat gemeenteraadsverkiezingen, Lid Afdelingsbestuur, Gemeenteraadslid, Politieraadslid politiezone Meetjesland Centrum, Lid Raad van Bestuur Imewo (energieintercommunale), Lid Landelijke Gilde Bentille

• Geboortedatum:

22 oktober 1964

• Geboorteplaats:

Eeklo

Op 15 Jarige  leeftijd ben ik in het verenigingsleven van Bentille gekomen in de KSA  waar ik leider en hoofdleider geweest ben.
In 1991 ben ik getrouwd met Tania Van De Keere en vanaf dan tot op heden gaan we nog elk jaar mee als kookouder op kamp. Ondertussen zijn de dochters Ameline en Hanne ook al in de leiding. Als verpleegkundige in de ouderenzorg ben ik in 1988 verkozen als OCMW raadslid en na de verkiezingen van 1994 ben ik schepen geworden.
Eerst  schepen van Jeugd en Sport en in 2000 heb ik er Toerisme bijgekregen,wat mij altijd heel nauw aan het hart gelegen heeft.
Ik heb de toeristische raad opgericht en toerisme in onze plattelandsgemeente verder uitgebouwd.
Het ambassadeursschap van Vlaanderen lekkerland in 2010 was de kers op de taart en zo heb ik samen met de plaatselijke horeca Sint-Laureins culinair en toeristisch op de kaart gezet.Ik kan genieten van lekker eten ,een trappistenbiertje en van Fauna en Flora van onze mooie landelijke gemeente.
Als schepen van financiën heb ik de gemeente op het einde van vorige legislatuur financieel gezond achtergelaten en dit zal ik ook verder blijven bewaken.
Als rode draad in mijn politieke loopbaan draag ik een zeer warm hart toe aan de vele vrijwilligers in onze gemeente want dit zijn de bouwstenen van onze samenleving en voor al deze mensen wil ik mij verder inzetten.

Tevens:
Ondervoorzitter Toeristische raad Sint-Laureins
Trekker van   "De Orde van de Sentse Paling" en lid van de cel Gastronomie

Ik wil me de komende 6 jaar graag inzetten voor:

Onze gemeente heeft de mooie natuur en het unieke krekengebied als toeristische troef, waarop onze lokale economie gretig inspeelt. Het aantal logieszaken blijft stijgen en ook onze horeca zit niet stil. Neem je de fiets of maak je een gezellige wandeling, dan zijn de druk bezochte terrassen je wel al opgevallen. Onze gemeente leeft dankzij onze ondernemers...

Als trekker van de Orde van de Sentse paling, als geëngageerd lid van de cel Gastronomie van deze Orde én als ondervoorzitter van de toeristische raad heb ik me blijvend ingezet om lokale acties van onze horeca te ontwikkelen en te ondersteunen. Dankzij deze acties kunnen we onze palinggemeente promoten tot ver buiten de grenzen van het Meetjesland.

De afgelopen periode hebben we met de Palingorde onze gemeente gepromoot op tal van streekproductenmarkten. Op die manier hebben we niet alleen onze horeca maar ook onze logies, gidsen, huifkartochten, fiets- en wandelroutes verder bekendheid gegeven. Ook het fietsarrangement Happen en Trappen is een voltreffer en lokte menig fietser naar ons krekengebied.

Maar er is nog veel werk aan de winkel om het toerisme hier verder uit te bouwen en onze troeven verder bekend te maken. Dit toeristische beleid wil ik met veel plezier onder mijn hoede nemen...