Verkiezingsnieuws

Voorstelling van de kandidaten

Zondag 2 september 2018 werden ter gelegenheid van de CD&V BBQ de kandidaten voorgesteld aan de aanwezigen.

CD&V-kopman en kandidaat burgemeester Patrick De Greve wil met zijn team na zes jaar in de oppositie te hebben gezeten, opnieuw de bestuursdraad opnemen.

Bij de samenstelling van de lijst hebben we ervoor gezorgd dat elke deelgemeente vertegenwoordigd is, we hebben ervoor gekozen om het vroegere schepencollege onderaan de lijst te plaatsen, zij hebben hun naambekendheid en sporen al verdiend en dat zal die kiezer zeker niet vergeten zijn. Trouwens , het moto was ; een goede woning bouw je op een goede fundering. De top 5 bestaat naast Patrick De Greve uit, Ingrid De Sutter, Lucie Robijn, Jeffrey Van de Vijver en Gidy Bonte. Ex Burgemeester Annick Willems duwt de lijst. Hier opvolgend werd geopteerd om de kandidaten te groeperen per deelgemeente. Er werden ook 2 verruimingskandidaten op de lijst toegevoegd.

Wij hebben niet enkel stevige kandidaten, we hebben ook een beleidsprogramma met o.a. volgende topics: de leefbaarheid van de dorpskernen, veilige fietspaden, uitbreiding voor-en naschoolse opvang en buitenschoolse kinderopvang, toegankelijke zorg, initiatieven die de vereenzaming van de ouderen en alleenstaanden tegengaan en de bedrijfszekerheid van onze land- en tuinbouwbedrijven . Dit zijn slechts een paar items uit ons programma. Later meer hierover.

Verkiezingsdebat 2018

Verkiezingsdebat op vrijdag 14 september 2018 in CC De Meet Moderator is Hilde Van Malderen,  journaliste en auteur.

Deze avond was een organisatie van Landelijke Gilde Sint Margriete

Onze plakploeg

Onze plakploeg: een reuze enthousiaste ploeg van helpers en vrijwilligers die onze CD&V-verkiezingsborden plaatsen.

CD&V-kandidaten op stap

Ondanks het regenweer is CD&V op stap op de kermis te Sint-Laureins vandaag. Door het regenweer waren vele standje niet kunnen opgezet worden op de rommelmarkt, maar we genoten van het oranje aperitief, de babbels, de ontmoetingen op de stand van de “Tirretekes”, in het Huis van de Vrije tijd, op de badminton, op straat …

Cd&V-ploeg aanwezig op gemeentelijke activiteiten.

Plaatsing bord Dodendraad