Op de nieuwjaarsdegustatie van 21 januari 2018 kondigde een fiere voorzitter Bart Van de Keere aan dat Patrick De Greve de CD&V-lijst zal trekken bij de komende gemeenteraadsverkiezingen. Annick Willems zal de lijst duwen. De andere namen en plaatsen worden later bekend gemaakt.

CD&V naar de kiezer met als lijsttrekker PATRICK De Greve.

Als politiekers luisteren we naar veel meningen en kijken we naar wat de mensen verwachten. Alle overwegingen spelen mee en zo kunnen we tot de juiste keuze komen.

We horen dat de mensen verwachten dat een lijsttrekker, burgemeester, schepen of ocmw-voorzitter een voltijdse of minstens een halftijdse job is en men verwacht permanente beschikbaarheid. Door Annick haar nieuwe functie als algemeen directeur van de derde grootste school in Vlaanderen vergt dit voor haar meer dan een voltijdse job. Door mijn job als notaris moet ik mijn tijd en energie ook verdelen. Patrick de Greve gaat daarentegen dit jaar op pensioen en zal zich de komende 6 jaar voor de volle 100 % kunnen inzetten voor de mensen, zoals hij dat al altijd deed.

Bovendien hebben wij ook gekeken naar de uitslag van 2012 en merken dat Patrick al meer stemmen had dan de keer tevoren. Vandaar dat het partijbestuur in vergadering van 20 januari Patrick unaniem heeft voorgedragen om de lijst voor CD&V voor de gemeenteraadsverkiezingen te trekken. Annick zal als lijstduwer deze lijst voor 100 % ondersteunen. Ikzelf als voorzitter zal ook op de lijst staan, maar de verdeling van de andere plaatsen wordt later bekend gemaakt.

Bart Van de Keere,
Voorzitter.