Géén inspraak adviesraden in St-Laureins. CD&V verliet gemeenteraad !

12 nieuwe gebruikersreglementen gemeentelijke lokalen en infrastructuur worden per mail overgemaakt aan de leden sportraad, jeugdraad, cultureel adviesorgaan– geen uitleg of bespreking op adviesraden – een kaakslag voor  de leden van verenigingen vertegenwoordigd in de gemeentelijke adviesraden in Sint-Laureins

Daarom een oproep: een echt democratisch beleid is niet OVER maar MET mensen praten.

Waarom is dit de zoveelste keer dat een loopje genomen wordt met de opgerichte gemeentelijke adviesraden.

Inspraak en participatie kan net een positieve stimulans betekenen voor een beter lokaal beleid en zorgt ook voor een ruimer maatschappelijk draagvlak van deze beslissingen omdat de argumenten geduid worden en pas een bespreking in gezamenlijk overleg ‘inspraak’ betekent – niet elk individueel opmerkingen geven zonder de mening van een andere lid te kunnen horen.

Daarom verlieten wij dan ook de raadszaal om ons ongenoegen te uiten van deze manier van werken. Wij benadrukken dat wij al 4 jaren op deze nagel kloppen en dat deze systematisch gewoon genegeerd worden.

Wij kunnen ons deels vinden/niet vinden in de voorstellen van reglementen maar vooral  omwille van het doordrukken van beslissingen van deze bestuursploeg zonder overleg, een harde kaakslag voor de vele verenigingen met tal van geëngageerde vrijwilligers, verlaat de CD&V-fractie de raadszaal.

Lees ook de interventie van Annick Willems, Fractieleider Cd&V Gemeenteraad.
Klik op de foto

Willems Annick 170615.jpg